قوانین و مقررات

 

 

در این سند شرایط و ضوابط حاکم بر دسترسی و استفاده از چیکه، خدمات چیکه و ... ارائه شده است كه هدف از آن ایجاد محیطی امن است تا كاربران خدمت گیرنده بتوانند با استفاده از امكانات این سایت و اپلیکیشن های موجود ، اقدام به استفاده از سرویس های ارایه شده توسط تامین کنندگان و خدمت دهندگان  نمایند. لطفا قبل از عضویت در پلتفرم چیکه، این قوانین و مقررات را با دقت مطالعه نمایید زیرا تمامی مطالب ذکر شده حاکم بر تعامل چیکه با شما می‌باشد. با ثبت نام و استفاده از چیکه، شما موافقت خود را با این قوانین و مقررات  اعلام می‌نمایید.

ماده ۱  تعاریف و مفاهیم

تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی مشروح زیر است( در صورت عدم تعریف واژه‌ای که در این عنوان قید نشده، در چارچوب مقررات، قوانین و عرف تجارت الکترونیکی تفسیر می‌گردد):

۱-۱- مشتری یا خدمت گیرنده: هر شخصیت حقیقی یا حقوقی است که نسبت به تامین محصولات یا انجام خدمات مورد نیاز خود از طریق چیکه اقدام می‌نماید.

۲-۱- متخصص: هر شخصیت حقیقی یا حقوقی که در سامانه چیکه برای انجام خدمت اعلام آمادگی کرده‌اند.

۳-۱- تامین کننده: هر شخصیت حقیقی یا حقوقی ذی‌صلاح که نسبت به تامین محصولات مجاز (کالاها و خدمات) خود به منظور ارائه، عرضه، و یا فروش از طریق چیکه اقدام می‌نماید.

4-۱- خدمت دهندگان: متخصصین و تامین کنندگان.

5-۱- کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی که با فناوری ارتباطی به سایت و اپلیکیشن چیکه متصل و از خدمات نرم‌افزاری چیکه بهرمند می‌شود.

6-۱- کاربران: مشتری‌ها، متخصصین و تامین کنندگان.

7-۱- شرکت: ارائه‌دهندۀ سرویس چیکه.

8-۱- چیکه: سرویسی که شرکت چیکه ارائه می‌دهد و شامل پلتفرمی در قالب سایت و اپلیکیشن است که پل ارتباطی بین مشتری و ارائه دهنده خدمات و محصولات را جهت ارائه و استفاده از سرویس های موجود فراهم آورده است.
9-۱- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس چیکه در نرم‌افزار چیکه ایجاد کرده‌اند.

10-۱- اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از سرویس چیکه دارند.

11-۱- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران در اختیار چیکه قرار داده می‌شود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی و غیره.

12-1- شرایط و قوانین: قرارداد قانونی حاضر که شما با ما می‌بندید و شامل این شرایط و قوانین، سیاست حریم خصوصی، و دیگر سیاست‌ها، دستورالعمل‌ها و مقرراتی می‌شود که در وبسایت ما وجود دارد.

 

 


ماده ۲ - حساب کاربری

۲-۱- کاربر با ثبت نام در چیکه می‌پذیرد که قوانین و مقررات چیکه را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از چیکه به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
۲-۲- برای استفاده از چیکه لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در چیکه بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می‌توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در چیکه کنند.

3-2- برای استفاده از چیکه کلیه‌ی کاربران در حین عضویت اطلاعاتی نظیر نام،‌ نام خانوادگی، ‌شماره تلفن تماس، آدرس پست الكترونیكی، آدرس و کدپستی محل ارائه سرویس و برخی مشخصات فردی دیگر از شما درخواست می شود. كه می بایست این اطلاعات را به درستی و با صحت کامل در سرویس چیکه وارد نمایید. در صورت وجود خطا یا تغییر در این اطلاعات کاربر موظف به، بروزرسانی آن ها می باشد و مسئولیت حقوقی و قانونی هرگونه جعل عنوان یا عدم صحت اطلاعات فردی یا سوء استفاده از مشخصات دیگران بر عهده ی شخص کاربر است.

4-2- چیکه می تواند بنا به تشخیص ضرورت و با قصد احراز هویت از کاربران مدارکی دال بر صحت مشخصات اعلامی خود درخواست نماید که ارسال مدارک برای کاربران محترم الزامی می باشد، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات و مدارک کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت می‌تواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
5-۲- هر فرد تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری در چیکه داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی حساب‌های کاربری متعدد وجود دارد، شرکت مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور در چیکه اقدام نماید.

6-۲- مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص(حقیقی یا حقوقی) در چیکه یا سایر خدمات مربوط به چیکه انجام می‌شود به عهدۀ کاربر است.

7-۲- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع‌رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می‌شود به عهدۀ کاربر خواهد بود.

8-۲- کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.

 
ماده ۳- استفاده از چیکه

۱-۳- کاربر متعهد به رعایت همۀ قوانین اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در هنگام استفاده از چیکه است و می‌پذیرد که از چیکه برای انجام هیچ فعالیت غیر‌قانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. همچنین کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.

۲-۳- با استفاده از خدمات چیکه کاربران می‌پذیرند که هیچ نوع رابطۀ کارگری- کارفرمائی، پیمانکاری کارفرمائی و یا هر گونه عناوین دیگری که بار قانونی برای چیکه داشته باشد وجود ندارد و چیکه صرفا یک پلتفرم واسط جهت معرفی انواع خدمات می باشد.

3-۳- شرکت ارائه کننده خدمات آنلاین چیکه برای ارسال درخواست های خدمت و کالا و پیشنهاد انجام خدمت یا فروش محصول در نقش تسهیل گر ارتباط بین کاربرانش، سعی می‌کند تا با استفاده از فناوری روز کیفیت این ارتباط را ارتقاء بخشد و همواره در این راستا تلاش می‌کند. اما در عین حال هیچ نقشی در توافق صورت گرفته بین کاربران برای انجام خدمتی خاص ندارد و کلیه توافقات، مذاکرات، قیمت‌گذاری‌ها و قراردادهای احتمالی در ارتباط مستقیم خدمت گیرنده و خدمت دهنده یا تامین کننده است که انجام می‌شود، لذا تمامی مسئولیت ناشی از پذیرش پیشنهاد خدمت دهنده بر عهده خدمت گیرنده بوده و شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارات احتمالی مستقیم، اتفاقى، تبعى، غیرمستقیم و کیفری، ناشى از توافقات صورت گرفته ندارد.

4-۳-خدمت دهندگان متعهد می‌شوند در حین ارائه خدمات چیکه از هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.

5-۳-کاربر (مشتری) متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و وجود حیوانات در محل خدمت، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به متخصص اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت متخصص به محل، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر (مشتری) است.

6-۳- کاربر متعهد می‌شود هیچ‌گاه از سرویس چیکه به صورتی که به چیکه یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکند.
7-۳- کاربر می‌پذیرد که چیکه ممکن است از ارسال پیامک، ایمیل و یا Push Notification به عنوان راه ارتباطی شرکت با وی استفاده کند. کاربر می‌تواند درخواست کند که ارسال این پیام‌ها قطع شود اما می‌پذیرد که با انصراف از دریافت این پیام‌ها، ممکن است در استفاده از سرویس با مشکل مواجه شود و یا اطلاعات مقتضی بموقع به ایشان نرسد.

8-3-كاربر در مقابل كلیه مكاتباتی كه چیکه با وی از طریق پست الكترونیكی یا پیامك و یا از طریق حساب كاربری وی در چیکه انجام می شود مسئول خواهد بود. چیکه پس از گذشت 24 ساعت از آخرین ارتباط خود با کاربر آن را مشاهده شده تلقی نموده و می تواند در مورد وی تصمیم گیری كند.

9-۳- کاربر متعهد میشود برای دریافت خدمت از چیکه، رضایت سایر شرکای خود یا صاحبان حق (در صورت وجود) را اخذ نماید.

10-۳- استعلام و دریافت هرگونه مجوز برای خدماتی که نیاز به مجوز از ادارات و سازمانهای مرتبط دارد بر عهده کابر می باشد و چیکه در این خصوص مسئولیتی ندارد.

11-۳- چیکه ممکن است کدهایی به منظور هدیه به کاربر ارائه کند که با وارد کردن این کدها در برنامه، یا درصدی از هزینه خدمات کاسته یا درصدی از هزینه خدمات پس از آن به کاربر برگردانده ‌شود و یا مبلغ مشخصی به حساب کاربر در چیکه اضافه می‌شود.کاربر می‌پذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدها را به افراد دیگر ندارد. همچنین کاربر مجاز نیست این کدها را به صورت عمومی منتشر کند (حتی اگر چیکه در فضاهای عمومی این کدها را منتشر کرده باشد) مگر اینکه چیکه رسماَ این اجازه را به آنها داده باشد.

12-۳-کاربر مشتری می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که چیکه در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از سرویس چیکه قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.

13-۳- کاربر می‌پذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده می‌شود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که چیکه برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمی‌کند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است می‌تواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.

۱4-۳-  مسئولیت تامین اینترنت و سخت‌افزار لازم و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها برای استفاده از سرویس چیکه به عهدۀ کاربر است. چیکه نسبت به اجرا شدن سرویس ارائه شده روی همه دستگاه‌ها یا همه شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و ) تضمینی نمی‌دهد.

۱5-۳- کاربر (مشتری) متعهد می شود که زمان حضور متخصص مورد نظر را از قبل اعلام کند تا چیکه بتواند با برنامه ریزی و طبق درخواست مشتری، کاربر خدمت دهنده (متخصص) به محل اعزام کند.

۱6-۳- کاربر متعهد می‌شود پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از سرویس چیکه، از مشتریان یا متخصصین کسب کرده است هیچ‌گونه استفاده‌ای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخصصین در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین چیکه خواهد بود. همچنین کاربر متعهد می‌شود در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا متخصصین در سرویس چیکه ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.

۱7-۳- با استفاده از سرویس چیکه کاربر(مشتری و متخصص) می‌پذیرد که در حین انجام خدمت، چیکه را وسیله‌ای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.

۱8-۳- در صورتی كه دسترسی كاربر به چیکه در هرشرایطی حتی شرایط خاص و فوری امكان پذیر نباشد، چیکه مسئولیتی در قبال زیان های احتمالی وارد شده نخواهد داشت.

۱9-۳- کاربر می‌پذیرد که متن حریم شخصی چیکه را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است.

20-۳- کاربر می‌پذیرد که چیکه تنها یک خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین مشتریان و متخصصین را جهت توافق بر انجام یک خدمت فراهم می‌کند. در سرویس چیکه، متخصص مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن متخصص و قبل از آغاز عزیمت متخصص به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص انجام می‌دهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین متخصص و مشتری در نظر گرفته شود.

21-۳-  خدمات چیکه ممکن است با مشارکت خدمات شرکت‌های دیگری ارائه شود که شرکت چیکه کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می‌پذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و چیکه مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکت‌ها ندارد. شرکتهای ارائه دهنده خدمت نیز وظیفه دارند نماینده یا نمایندگان انجام دهنده خدمت درخواستی را قبل از اعزام به محل خدمت، به چیکه و مشتری معرفی نمایند.

22-۳-  کاربر مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض کاربر متخصص قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص تمامی لوازم خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.

23-۳- کاربر متخصص بدیهی است که می پذیرد در حفظ و نگهداری تمامی اشیای متعلق به مشتری نهایت تلاش خود را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.

۲4-۳-  چیکه ممکن است به دلایل مختلف با برخی متخصصین قطع همکاری کند به همین دلیل کاربر مشتری میبایست از ارتباط مستقیم با متخصصین و بدون هماهنگی با چیکه اجتناب کند، ارتباط مستقیم باعث میشود کاربر امنیت و پشتیبانی خدمات را از دست بدهد.

25-۳- کاربران پذیرفته‌اند که چیکه به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط می‌نماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین می‌توانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.

26-3- کاربر می‌پذیرد که قرارداد حاضر یک قرارداد قابل رجوع و جایز و قابل فسخ از سوی چیکه است و چیکه می‌تواند در هر زمان تنها به صلاحدید خود یک حساب کاربری را متوقف نماید و مانع استفاده‌ی کاربر از سرویس های چیکه گردد.

27-3- کاربر می‌پذیرد چیکه می تواند به دلایل قانونی یا کاری و اداری هرگونه خدمات ارائه شده را حذف کند. چیکه تلاش معقولی خواهد کرد چنانچه قصد حذف خدمتی را داشته  باشد به کاربران از طریق مختلف(  شامل درج در سایت یا اعلان در حساب کاربری و یا پیامک) اطلاع دهد، اما این کار بسته به دلیل یا ضرورتِ حذف، همیشه ممکن نخواهد بود.

28-۳-کاربر اقرار می‌نماید که با افتتاح حساب کاربری در سرویس های چیکه تنها مجوز استفاده‌ی غیر انحصاری، غیرقابل‌انتقال و محدود از سرویس های آن را دریافت می‌کند و به ‌این ‌ترتیب مدعی مالکیت یا حقی نسبت به سرویس های چیکه (اعم از کپی‌رایت، علامت تجاری و سایر حقوق معنوی آن) نیست، در غیر موارد مطروحه در این قرارداد اجازه‌ی استفاده از نام و علامت تجاری و سرویس های نرم‌افزارهای چیکه را ندارد و در همه حال متعهد به رعایت حقوق معنوی سامانه نسبت به پلتفرم و ملحقات آن خواهد بود.


ماده ۴ هزینه‌ها و پرداخت

۱-۴- کاربر می‌پذیرد امکان استرداد هزینه‌هایی که کاربر به چیکه می‌پردازد وجود ندارد. همچنین کاربر می‌پذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود در چیکه دارد مستقل از روش کسب آن (در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که چیکه در اختیار آنها قرار می‌دهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده از خدمت ارایه شده توسط چیکه قابل استفاده است.


۲-۴- کاربر نمی‌تواند پس از پایان سرویس و تحویل خدمات ارایه شده، به میزان هزینه‌ی سرویس اعتراض کند و یا اینکه پس از پرداخت، تقاضای استرداد مبلغ پرداختی را خارج از شرایط مذکور در این توافقنامه بنماید. همچنین کاربر می‌پذیرد در برخی موارد هزینه سرویسی که در ابتدای کار از طرف متخصص ارائه می شود ممکن است با توجه به سرویس مورد نظر و پس از انجام بازدید توسط متخصص تغییرات نسبی در آن اعمال گردد و قیمت نهایی پس از بازدید به وی اعلام گردد، لذا کاربر مشتری در صورت تایید و پس از استفاده از سرویس اعتراضی نسبت به هزینه سرویس نمی‌تواند داشته باشد ، متخصص نیز میبایست پس از قطعی شدن قیمت و قبل از انجام سرویس، هزینه سرویس را علاوه بر اینکه به مشتری اطلاع میدهد در سامانه چیکه نیز اصلاح کند و در فاکتور نهایی نیز قید نماید.

۳-۴- پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روش‌هایی که توسط چیکه مشخص می‌شود، می‌تواند صورت گیرد. این روش‌ها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متخصص.
۴-۴- کاربر می‌پذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگی‌های سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.

5-۴-کاربر می پذیرد هزینه ای که از طرف متخصص برای انجام خدمات در سامانه در چیکه اعلام می شود صرفا حق الزحمه انجام سرویس است و شامل مواد اولیه، لوازم و تجهیزات مورد نیاز سرویس نمی باشد. در صورتی که با موافقت مشتری، متخصص اقدام به خرید مواد و لوازم مورد نیاز خدمت مربوطه نماید متخصص میبایست فاکتور خرید را به مشتری ارائه دهد.

6-۴- کاربر می‌پذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه چیکه جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه چیکه یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت چیکه یا روش‌های دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در چیکه کسر کند.

7-۴- کاربر می‌پذیرد هیچوقت درخواست متخصص ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از سرویس چیکه را داشته باشد. کاربر مشتری اگر پس از ارسال درخواست سفارش و پذیرش درخواست توسط یک متخصص، درخواست را لغو کند، یا در مکان مشخص شده به عنوان محل انجام خدمت در زمان مشخص حضور پیدا نکند و کاربر متخصص نیز اگر پس از قبول یک درخواست، درخواست را لغو کند یا پس از پذیرش درخواست در مکان مشخص شده به عنوان محل انحام خدمت حضور پیدا نکند شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات چیکه که منجر به عدم رعایت شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، هزینه‌ای به تشخیص خود به عنوان جریمه از اعتبار آنها کسر یا از کاربران وصول کند.

8-۴- کاربر متخصص متعهد می‌شود که تقاضای هیچ گونه وجهی علاوه بر مقدار اعلام شده توسط نرم‌افزار نداشته باشد و هرگونه مطالبه وجه اضافه به هر عنوان ربطی به چیکه ندارد.

9-۴- کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی به چیکه ندارد. چیکه این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی کند و از کاربر مشتری می‌خواهد که این موارد را حتما به چیکه اطلاع دهد.

10-۴- در خصوص هرگونه خسارت جانی یا مالی که در نتیجه اتفاقات حین اجرای سرویس توسط متخصص یا مشتری رخ میدهد، چیکه مسئولیتی نداشته و نخواهد داشت.

11-۴- مسئولیت رعایت کلیه قوانین و مقررات نافظ بر کسب و کار متخصص اعم از کسب مجوزهای قانونی و امور مالیاتی و ... بر عهده وی بوده و چیکه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

12-۴- چیکه  ممکن است به روشهای مختلف با خمت دهندگان و تامین‌کنندگان همکاری ‌نماید: در برخی از حوزه‌ها مشتری و متخصص (خدمت دهنده) و یا خریدار و تامین‌کننده را به هم معرفی نموده و در ازای ارائه خدمات از متخصص و تامین‌کننده کمیسیون دریافت می‌کند. در روش دیگر در قبال ارائه خدمات به متخصص و تامین‌کننده حق اشتراک و یا عضویت ماهانه یا سالانه دریافت می‌کند. استفاده کاربر از چیکه به معنای پذیرش پرداخت حق کمیسیون یا حق اشتراک مشخص شده از طرف چیکه می باشد و کاربر موظف به پرداخت آن است. کاربر می بایست کمیسیون یا حق ااشتراک متعلقه چیکه را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه چیکه جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید در موعد مقرر به چیکه پرداخت کند، در غیر اینصورت حساب کاربری کاربر موقتا تا پرداخت حقوق چیکه غیرفعال می شود.


ماده ۵ - مسئولیت چیکه

۱-۵- چیکه با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت و میانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ خدمات چیکه بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها می‌کند.

۲-۵- چیکه با استفاده از نظارت‌های خود تلاش می‌کند سرویس با کیفیت به کاربران ارائه شود ولی تضمینی در خصوص کیفیت و زمان ارائه سرویس و یا کیفیت و سلامت محصولاتی که با استفاده از سرویس‌های چیکه خریداری شود ارائه نمی‌دهد.

۳-۵- چیکه تلاش خود را جهت استفاده از سرویس ارائه شده توسط کاربران محترم می‌کند اما تضمینی نسبت به اجرا شدن آن روی همۀ دستگاه‌ها یا همۀ شبکه‌های ارتباطی (اینترنت، شبکه تلفن‌همراه و ) نخواهد داد.

4-۵-  تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد چیکه محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح.

5-۵- چنانچه هر یک از کاربران چیکه در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق می‌توانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس چیکه مطرح و چیکه پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد.

6-۵- مسئولیت چیکه فقط در فرضی است که ارسال درخواست خدمت یا ارسال پیشنهاد انجام خدمت، در چیکه و بصورت نرم افزاری انجام شده است. اگر به هر نحوی توافق مشتری و متخصص که در چیکه ثبت نام کرده اند برای انجام کار در خارج از چیکه انجام شود، هیچگونه مسئولیتی را متوجه شرکت نمی‌کند.


ماده ۶ - مسئولیت کاربران

۱-۶- مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و چیکه هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و چیکه می‌تواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی چیکه بعمل آورد.

۲-۶- متخصص صرفاً در خصوص خدمت ثبت شده در سیستم و در حیطه وظایف خواسته شده در سفارش، مسئول می باشد و هرگونه حادثه و تخریب احتمالی خارج از آن، بر عهده مشتری می باشد.

3-۶- هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار چیکه شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و چیکه حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.

4-۶- برای کلیه ی سفارشاتی که هزینه انجام آنها بیش از 1.000.000 تومان است کاربران(مشتری و متخصص) باید نسبت به عقد قرارداد کتبی با یکدیگر اقدام نمایند تا در صورت بروز مشکل پی گیری از طریق چیکه یا مراجع قضایی تسهیل گردد.  

5-6- چیکه در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متخصص یا مشتری) می‌تواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصصین خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به سرویس چیکه را دارد.

6-6- وسایلی که مشتری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو ، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

7-6- درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر چیکه ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیت‌های ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است.

 

ماده ۷ ضوابط شکایات

در موارد ذیل کاربر مشتری می‌تواند نسبت به اعلام شکایت یا نارضایتی از متخصص اقدام نماید:

۱-۷- دریافت دستمزد نامتعارف

۲-۷- عدم حضور متخصص در زمان مقرر

۳-۷- کیفیت نامناسب کار: مشتری باید حین تحویل کار و قبل از پرداخت کامل وجه از کیفیت مطلوب کار اطمینان حاصل نماید و در صورت هرگونه مشکل قبل از پرداخت با پشتیبانی چیکه تماس بگیرد.  کاربر می تواند از محل‌هایی که نشان دهنده کیفیت نامناسب کار است عکس گرفته و برای واحد پشتیبانی چیکه ارسال نماید. همچنین مشتری می‌تواند طی یک ساعت اول حضور متخصص با توجه به کیفیت کار او از او بخواهد که محل را ترک کند و مبلغی پرداخت نکند.


ماده 8 - موارد فنی

۱-8- کاربر حق ندارد هیچ‌گونه تلاشی در جهت استخراج سورس کد (Source Code) نرم‌افزارهای چیکه شامل : دکامپایل(Decompile) ، مهندسی معکوس(Reverse Engineering) یا فعالیت‌های مشابه انجام دهد، مگر اینکه اجازۀ چنین کاری به صورت قانونی صادر شده باشد.

۲-8- کاربر مجاز نیست با استفاده از روش‌های Framing یا Mirroring یا روش‌های دیگر نسخۀ دیگری از سرویس چیکه را روی سرورهای دیگر ارائه کند. همچنین کاربر مجاز نیست در نرم‌افزار چیکه یا در روش ارائه سرویس چیکه تغییر یا اخلالی ایجاد کند.

۳-8- کاربر حق ندارد برنامه یا اسکریپتی با هدف ایندکس گذاری (Indexing)، مطالعه یا هر گونه فعالیت داده‌کاوی روی سرویس اجرا کند.

۴-8- کاربر حق ندارد هیچ فعالیتی در راستای حصول دسترسی غیرقانونی و غیر متداول به هیچ بخش سرویس چیکه یا سرویس های مرتبط با چیکه انجام دهد.


ماده 9 - محتوای تولید شده توسط کاربران

چیکه ممکن است گاهی به کاربران اجازه دهد که در وب سایت، برنامه موبایل و یا سایر بخش‌های این سرویس عکس، متن، فایل صوتی، فایل تصویری یا فایل‌های مشابه منتشر کنند. مالکیت هر مطلب (شامل متن، عکس، فایل صوتی، فایل تصویری و ) که به این شکل در سرویس ثبت شود همچنان متعلق به کاربران خواهد بود اما با ثبت آنها در سرویس‌های مرتبط به چیکه کاربران این حق را به چیکه می‌دهند که آنها را در هر مکان و هر زمانی به صورت دیجیتال یا چاپی برای هر نوع کاربردی منتشر کند. همچنین چیکه مجاز است حق انتشار این مطالب را به اشخاص یا شرکت‌های دیگر منتقل کند.


ماده 10 - توافق از راه دور

۱-10- کاربر توافق می‌کند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیه‌های قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیه‌های مربوط به چیکه، از طریق سیستم رایانه‌ای چیکه بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام می‌کند.

۲-10-  مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیام‌های ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.

۳-10- کاربر می‌پذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیام‌های صادره از طرف چیکه به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب می‌شود و هرگونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
۴-10- کاربر با عضویت در سرویس چیکه قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانه‌ای و الکترونیکی اعلام می‌کند.

 

ماده 11 - سایر موارد

1-11- مطابق ماده 21 قانون جرایم رایانه ای ، کاربر مجاز به استفاده از نام کاربری، عکس، سخن و کلمات توهین آمیز و غیراخلاقی و مغایر با شئونات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی وفق مصادیق محتوای مجرمانه در قانون نیست؛ همچنین در مکاتبه، مکالمه و اظهار نظر در مورد سایر کاربران و مسولین چیکه موظف به رعایت کمال ادب و احترام است.

2-11- تخلف از قوانین جاری کشور من جمله قانون مجازات مرتکبین جرایم رایانه‌ای، بانکی، پولشویی ، قوانین گمرکی، نقض حقوق مصرف کنندگان، قانون تجارت الکترونیک، قانون حمایت از حقوق پدید آورندگان نرم افزارهای رایانه ای و سوء استفاده از سرویس های چیکه برای كاربران و نقض حریم شخصی كاربران دیگر و فعالیت های هرمی و سایر جرایم ممنوع می‌باشد.